Zakładając własną działalność musimy liczyć się z idącymi za tym konsekwencjami. Oczywiście nie można zakładać z góry, że ich ilość przeważy nad zaletami prowadzenia firmy, natomiast należy wstępnie oszacować za i przeciw dodatkowych obowiązków na swojej głowie. Gdy już podejmiemy decyzję o stworzeniu własnego przedsiębiorstwa powinniśmy dogłębnie przestudiować jego strukturę, aby móc podjąć odpowiednią decyzję na temat ubezpieczenia. Jak skutecznie zadbać o własny biznes?
Najpierw plan, potem realizacja
Aby nie popełnić błędu związanego z wyborem nieodpowiedniego ubezpieczenia, należy najpierw zastanowić się nad własnymi potrzebami. Przed przeglądaniem jakichkolwiek ofert warto jest zapisać sobie co i w jakim stopniu chcemy chronić. Choć ubezpieczenie firmy nie wydaje się być w wielu sytuacjach koniecznością, to jednak w rzeczywistości jest bardzo ważnym aspektem działania przedsiębiorstwa. Ubezpieczenie to w dużej mierze zabezpieczenie przed czynnikami losowymi, na które nie mamy wpływu. Z tego też powodu potrzeba skorzystania z takiej deski ratunku może spotkać każdego przedsiębiorcę i warto mieć ten fakt na uwadze.
Choć żadna polisa nie może uchronić naszej firmy przed niespodziewanym zrządzeniem losu to jednak odpowiednio dobrane ubezpieczenie pozwoli nam zniwelować powstałe skutki. Dlatego też warto jest dopasować ubezpieczenie dla firmy ze względu na rodzaj pełnionej działalność oraz ryzyka, które samo sobie stwarza.
Świadoma decyzja
Zarządzanie własną działalnością to sztuka wymagającą podejmowania wyborów. Jednym z nich jest decyzja dotycząca ubezpieczenia. Dlatego przed zdecydowaniem się na cokolwiek warto najpierw przemyśleć własne potrzeby. Zastanów się, co konkretnie potrzebujesz ubezpieczyć i jaki poziom ryzyka dotyczy tej sfery. Miej na uwadze zatrudnianych przez siebie pracowników i nieprzewidywalność wypadków, które zdarzają się podczas pracy zawodowej. Oszacuj wysokość sumy ubezpieczenia, a także jego zakres. Określ optymalną wysokość polisy, a także przemyśl opcję rozłożenia jej na raty. Przemyśl kilka razy warunki, które uważasz za najistotniejsze do spełnienia przez ubezpieczenie.
Gdy dojdziesz już do momentu, w którym będziesz wiedział czego chcesz od ubezpieczyciela, pamiętaj, że: niekoniecznie najbardziej rozszerzony wariant jest najlepszym wyborem. Takie myślenie przyszłościowe daje szansę na uniknięcie bankructwa bądź problemów finansowych w przypadku przestoju spowodowanego sytuacją losową. Dobrze działająca firma to ta, która jest odpowiednio zabezpieczona przed stratami.
W razie wątpliwości po prostu spytaj
Nie od razu wiadomo jakie ubezpieczenie będzie najbardziej korzystne dla naszej firmy, dlatego też przed wyborem konkretnej oferty warto porozmawiać z przedstawicielami i rozwiać swoje wątpliwości. W razie czego skorzystać możemy również z usług brokera ubezpieczeniowego, który w naszym imieniu przeprowadzi potrzebne rozmowy i wybierze według niego najbardziej przychylną nam opcję.
Warto jednak pamiętać, że tacy doradcy nie są specjalistami we wszystkich dziedzinach, w których prowadzimy nasze działalności. Dlatego też istotne jest, aby samodzielnie przeprowadzić oszacowanie potrzeb naszej firmy, mając na uwadze przede wszystkim ochronę: majątku firmy i mienia oraz pracowników.