Skuteczna promocja gabinetu fizjoterapii to pierwszy krok do sukcesu. Co zrobić i od czego zacząć, aby dobrze promować swój biznes w internecie?
Aplikacja dla fizjoterapeutów
Bardzo ciekawym i innowacyjnym rozwiązaniem jest aplikacja dla fizjoterapeutów. Specjalnie przygotowany program wspomaga promocję gabinetu, dba o jego widoczność w sieci i wspiera obsługę klienta. Aplikację, która na co dzień gromadzi np. opinie klientów, można podpiąć pod profile w social mediach, jak i stronę www. Z wykorzystaniem odpowiednich wtyczek, komentarze osób, które korzystały już z usług gabinetu, można publikować w dowolnym miejscu w sieci. Takie rozwiązanie ułatwia pozyskiwanie nowych klientów, którzy swoją decyzję o wizycie w danym gabinecie często opierają właśnie na opiniach znalezionych w internecie. Kolejnym plusem i udogodnieniem jest możliwość rezerwacji wizyt online z poziomu aplikacji, strony czy facebooka. Elektroniczny system rezerwacji wizyt sprawia, że pacjenci mogą wygodnie umawiać się na wizyty przez całą dobę, a wszystkie niezbędne informacje znajdują w jednym miejscu.
Facebook ma moc
Jak to mówią, jeśli nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz. Dlatego promocję swojego gabinetu warto rozpocząć właśnie tam. Potencjalni pacjenci najczęściej szukają informacji w internecie, na facebooku i w innych social mediach. Podstawą promocji jest więc dobrze prowadzony profil na Facebooku. Oprócz podstawowych informacji na temat gabinetu, można umieścić tam zdjęcia, branżowe artykuły dotyczące rehabilitacji, ciekawostki czy opisy poszczególnych zabiegów.
Aby profil przyniósł gabinetowi maksymalne korzyści, warto na początek zatrudnić osobę czy agencję, która zajmie się prowadzeniem go. Ich wiedza pomoże dobrać odpowiednie narzędzia promocji, zdjęcia i treści, a także da nam pewność, że wszystkie publikowane przez nas treści będą kierowane do właściwej grupy użytkowników. Miesięczny koszt prowadzenia fanpage’y zaczyna się już od kilkuset złotych. Należy jednak pamiętać, że w świetle obowiązującej ustawy o działalności leczniczej, a obecnie zawód fizjioterapeuty również pod nią podlega, istnieje prawny zakaz reklamy. Ustawa mówi, że: “Podmiot wykonujący działalność leczniczą podaje do wiadomości publicznej informacje o zakresie i rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Treść i forma tych informacji nie mogą mieć cech reklamy”.
Strona www
Wprawdzie strony internetowe coraz częściej ustępują miejsca social mediom, jednak prosta i czytelna będzie świetną wizytówką gabinetu. Można umieścić na niej fotografie, pełny wykaz wykonywanych zabiegów z dokładnymi opisami i cennikiem. Tutaj jest także miejsce na prezentację pracowników, ich zdjęcia, informacje o doświadczeniu i przebytych kursach.
O tym, czy gabinet będzie miał skuteczną promocję, decyduje tak naprawdę wiele czynników. Nie ma jednego przepisu na sukces. Przed rozpoczęciem wszystkich działań promocyjnych warto stworzyć plan i wybrać te formy, które dadzą najlepszy efekt – wpasują się w branżę i specyfikę klienta.